Staande op de schouders van een Romeinse soldaat - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Elselien Sonnevijlle - WaarBenJij.nu Staande op de schouders van een Romeinse soldaat - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Elselien Sonnevijlle - WaarBenJij.nu

Staande op de schouders van een Romeinse soldaat

Door: Elselien

Blijf op de hoogte en volg Elselien

16 Oktober 2006 | Spanje, Barcelona

Ja, dat vereist waarschijnlijk wat uitleg. Komt eraan. Maar eerst even wat andere dingen.
Afgelopen week zijn we natuurlijk weer ontzettend sportief geweest, 3 keer gefitnessed en zojuist ook weer. En de mensen die mij echt kennen weten dat dat een hele prestatie is!
Woensdag heb ik mijn eerste les 'Events Management' gehad, geloof het of niet, hier gaan we ook naar school. Het was echt super interessant en ik heb echt zin om aan het project te beginnen. We werden verdeeld in groepjes en de bedoeling is dat we per groepje voor een bedrijf een Kerstdiner gaan organiseren. het mag alleen niet teveel gericht zijn op Kerst en alle medewerkers moeten bedankt worden voor hun prestaties van het afgelopen jaar. Met vier groepjes moeten we concurreren, er wordt uiteindelijk maar één project uitgekozen. Dat concurreren vind ik maar niks, op CMV zijn we natuurlijk gewend dat iedereen elkaars ideeën bespreekt en samen nieuwe ideeën bedenkt, hier is dat uit den boze. Maar het is wel een leuke opdracht, we moeten onze docenten ook aanspreken alsof zij het bedrijf zijn. Het maakt hun niks uit als het niet goed gaat in je groepje, want in het echte bedrijfsleven is dat ook zo.. Spannend hoor, maar ik heb er zin in. Ik zit samen met Kjersti uit Noorwegen en Hanna uit Zweden dus dat wordt een internationaal Kerstdiner. Na de les hebben we zwarte rijst gegeten in ons 'woensdag-stamcafé'. Heerlijk, de foto's staan op mijn album. Het ziet er wat raar uit, je mond wordt er ook zwart van evenals je bord en je bestek, maar mmmmmmmmmmm wat is dat lekker!! (pap en mam, bereid je daar ook maar vast op voor) En natuurlijk kregen we weer een lollie achteraf!
Donderdag was het nationale feestdag dus hadden we wéér geen les. We gingen met een deel van de klas naar een 'cava-brouwerij', cava is het Spaanse woord voor champagne . Dat was even buiten de stad, op aanraden van onze docent. De brouwerij van Freixenet heeft ons gratis rondgeleid, een videovoorstelling getoond en laten proeven van de heerlijke champagne. Daarna natuurlijk even door de winkel waar ik twee flessen en twee glazen van dit goddelijke drankje heb gekocht. Ook daarvan zijn foto's op mijn album te vinden.
Vrijdag was Steve, onze Amerikaanse klasgenoot en nabije buurman, jarig. Nadat Maaike en ik pannenkoeken hadden gebakken (hmmm weer even Nederlands!) met échte pannenkoekenstroop, gingen we daar met een groot deel van de klas naartoe, hartstikke gezellig. Om 2 uur zijn we nog de stad in gegaan ('s nachts dan he) en zijn we naar een chupitobar gegaan. (Chupito zijn shotjes van alcohol). Ze hadden echt de raarste drankjes met de raarste namen voor 1,50. Ik had de Harry Potter, maar je kon ook de Monica Lewinsky nemen of de Maria of wat je maar wilt. Sommige drankjes moet je zelfs helemaal een duikbril voor opzetten. Maar ze maken er een hele show van dus dat was weer lachen!
Zaterdag én zondag heb ik OP HET STRAND GELEGEN!!!!! Ja, dat zeggen niet veel mensen me na. Maar het was zó'n lekker weer, blauwe luchtmmm ben zelfs nog bruiner geworden..:D
En nu komt het, staand op de schouders van een romeinse soldaat. Zaterdagavond zijn Steffie, Maaike en ik op een terrasje Sangria gaan drinken op Plaça Reial, een heel leuk pleintje met veel straatartiesten en terrasjes. Zo was er ook een Romeinse soldaat. Hij was een beetje aan het jongleren en gek aan het doen. Toen kwam hij naar ons toe en vroeg of Maaike hem wilde helpen, maar ze wilde niet. Hij vroeg mij maar ik wilde ook niet, en Steffie ook niet. Dus toen vroeg hij me weer, en heb ik maar toegegeven. Het enige wat ik moest doen was op zijn schouders staan. Dus daar stond ik, rechtop met mijn handen in de lucht terwijl hij mijn kuiten vasthad. AAAAAAAAHHH... Toen zei hij dat ik zijn handen vast moest pakken dan kon ik eraf. Stond ik daar op zijn schouders voorovergebogen met zijn handen vast, begint hij rondjes te springen en te dansen. AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHHHHH. Nou toen mocht ik er echt af, en toen ik bijna mijn voet op de grond had staan, pakte hij me vast en slingerde hij me nog even tien keer rond. AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH. Toen was het eindelijk genoeg. Dat zijn van die momenten dat je een fototoestel bij zou moetne hebben, en dat hadden we niet. Maar Maaike en Steffie zijn mijn levende getuigen, het is echt gebeurd!!
Zondag zijn we met Steffie, Maaike, Elleke en Daniel (haar vriendje die op bezoek is) 's avonds naar de 'komkommer' van Barcelona gaan kijken. Dat is een groot kantoor in de vorm van een 'komkommer', in de jongere volksmond wordt vaker gerefereerd naar het mannelijk geslachtsdeel, die 's avonds lichtgeeft. Overdag is het een kantoor van Rijkswaterstaat, maar dan de Spaanse versie. Het was mooi om te zien, helaas konden de schuine grappen niet uitblijven. ik zal de foto's snel op mijn album zetten dan snappen jullie ook waarom!
Nu ga ik aan school werken, ja dat gebeurt dus ook nog steeds.
Sorry dat het weer zo'n superlang verhaal is maar in een week gebeurt ook veel.. Dat krijg je dan.
Tot snel!
Heel veel liefs,
Elselien

  • 17 Oktober 2006 - 20:26

    JacobW:

    Hoi Els,

    Wat een belevenissen weer deze week, gezellige boel! Klinkt wel stoer zo ... een fotootje zou nu wel handig geweest zijn ... We zien uit naar meer verhalen over die bijzondere stad en jullie belevenissen (en studie-ervaringen) daar. Nog geen (vrijwilligers)werk kunnen vinden?
    Hier lijkt het fraaie herfstweer op zijn eind te lopen, we zijn benieuwd hoe het daar vergaat en of er ook nog even wat voor ons over is ...

    Groeten,
    JaMA

  • 19 Oktober 2006 - 18:55

    O.Ma.Pa:

    Zo weer een heel verhaal
    Je wil de Dungense Familie zeker al wat voor bereiden
    Voor hun bezoek,want dat ziet er goed uit zo.
    Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Barcelona

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

23 December 2006

Thuis zijn. Kou, grijs, en warmte.. 't is toch wat

19 December 2006

grijs / blauw

08 December 2006

Herfst in Barcelona

04 December 2006

Omgekeerd verschil

30 November 2006

Het is gedaan...
Elselien

Mijn motor en ik gaan samen Europa verkennen. Wie we onderweg tegenkomen, wat we meemaken en waar de weg ons heenleidt, dat alles lees je hier!

Actief sinds 06 Juni 2006
Verslag gelezen: 162
Totaal aantal bezoekers 37688

Voorgaande reizen:

15 September 2006 - 22 December 2006

Mijn eerste reis

14 Juni 2010 - 30 November -0001

Europa verkennen - just me and my bike

Landen bezocht: