grijs / blauw - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Elselien Sonnevijlle - WaarBenJij.nu grijs / blauw - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Elselien Sonnevijlle - WaarBenJij.nu

grijs / blauw

Door: Elselien

Blijf op de hoogte en volg Elselien

19 December 2006 | Spanje, Barcelona

Het is weer even geleden, maar ik heb het dan ook ontzettend druk gehad. Dat is misschien lichtelijk overdreven, maar het was wel een beetje druk. En bovendien spendeer ik mijn laatste dagen liever in de stad dan thuis, in het internetcafé, of op school achter de computer. Maar goed, vandaag was even een tussendagje, en ik heb nogal wat te vertellen. Dus zet je schrap voor het volgende verhaal (en zet eerst maar een bak koffie want het kan even duren voordat je klaar bent met lezen...)
Zaterdag (de 9e, we nemen even een stapje terug..) ben ik met Maaike en Elleke naar de Torre de Collserolla gegaan, een hoge toren vlakbij Tibidabo waar je met een lift omhoog kan en mooi uitzicht hebt. Na een veeleisende tocht (bus, trein, funicular en bergop klimmen) kwamen we aan. Er hing een briefje op de poort en dat is meestal een slecht teken, zo ook in dit geval. De toren was niet toegankelijk vanwege wind. Nou had ik onderweg opgemerkt dat er enkele blaadjes aan de boom wapperden, maar wind?? Zo zou ik het niet noemen. Teleurgesteld hebben we nog even van het uitzicht genoten en zijn we weer naar huis gegaan. Je moet immers iets. Zaterdag was ook de GROTE wedstrijd, FC Barca tegen Real Sociedad. We gingen met ons vijven en Claire, onze Amerikaanse klasgenoot. Gehuld in Barca sjalen, dikke truien en handschoenen zaten we in de bovenste ring onze stembanden uit te testen door zo hard en zo veel mogelijk Barca aan te moedigen. En het is gelukt, met een magere 1-0 hebben ze gewonnen. Maar we hadden lol, en het was geweldig om dit mee te maken, alle kleine voetballertjes, Ronaldinho was zo groot als mijn halve pink. Beetje jammer dat ze twee keer buitenspel scoorden, de grensrechter een trap op zijn bovenbeen kreeg en scheidsrechter nogal partijdig was nin het nadeel van Barca. Maar dat mocht de pret niet drukken en we hebben een te gekke wedstrijd meegemaakt. Daarna hadden we een verjaardagsfeest van een klasgenoot dus zijn Vincent, Claire en ik daarnaartoe gegaan. Het was erg gezellig en een goede afsluiter van deze dag.
Zondag was daarom ook een 'lambaldag'. Ik heb vrij weinig gedaan,even over het strand gewandeld maar vooral uitgeslapen. En dat mag ook na zo'n intensief weekend.
Maandag ben ik naar school gegaan om te studeren, ja, we hadden nog een tentamen. Beetje achter de computer gezeten, me verveeld, boekjes gelezen, me verveeld, en naar huis gegaan. Niet zo'n boeiende dag dus en ik zal er verder neit veel over vertellen. Jullie willen natuurlijk sappige verhalen ;). Ook dinsdag heb ik gestudeerd, geprobeerd in ieder geval, en hebben we lekker met z'n allen thee gedronken.
Woensdag was de dag van het tentamen. Ik was s ochtends heel vroeg opgestaan en heb álles geleerd, ik kende álle stof uit mijn koppie. Zelfvoldaan vertrokken we naar school voor het tentamen. Beetje jammer dat we alles naar ons project moesten relateren en dus niks van de theorie hoefden te kennen. Beetje jammer ook dat ik zwaar ontevreden was over ons project omdat er veel fouten in zaten maar toch aan de hand daarvan het tentamen moest maken. Beetje jammer dat ik het dan misschien niet gehaald heb.
Om te vieren dat het echt voorbij was hebben we gewinkeld (we zijn tenslotte vrouwen / meisjes), en naar de expositie van kerststallen gegaan. Er waren welgeteld 6 kerststallen, maar het was het zeker waard want ze waren ontzettend mooi.
Donderdag mochten Elleke en ik ons bezoek ophalen, Sanne en Rita. We hadden er erg veel zin in maar in onze opwinding hadden we niet op de tijd gelet en moesten we onze gasten laten wachten, slecht slecht slecht. Gelukkig konden ze nog lachen toen ze ons zagen, en dat was wederzijds. We hebben ze meegenomen naar huis en daarna naar onze school, want we hadden onze laatste les.
We kregen onze diploma's, en iedereen voor elkaar een klein kadootje had gekocht. Ik kreeg pads om mijn ogen te relaxen, voor al het feesten dat ik nog ging doen de laatste week. En die zullen nodig zijn want er is elke dag wel een feest geweest en te komen. Daarna zijn Sanne en ik door de stad gaan wandelen, naar huis gegaan en met Elleke, Rita, Maaike en ons gaan eten bij Vegetalia. Lekker vegetarisch, zanderige tortellini's en harde tofu. Maar het was gezellig. Vervolgens zijn we naar Nubaa gegaan, onze leuke mojito bar met een grote bank. Bijna iedereen van onze klas is gekomen en het was heel gezellig. We vervolgden onze kroegentocht naar chupito's, waar je de raarste shotjes kan krijgen voor 1,50. We hebben nog even een klein café om de hoek bezocht en San en ik zijn toen naar Maremagnum discotheek gegaan om nog even lekker te kunnen dansen. Dat even werd vijf uur 's ochtends en toen konden we lekker met de eerste metro naar huis.
De volgende dag hebben we uitgeslapen, de kerststal en de kerstmarkt bezocht. Vooral de poeperds bekeken, poppetjes met hun broek op de knieen die hun behoefte doen. Die staat hier in de kerststal, het is een rare traditie. 's Avonds hebben we lekker thuis gegeten, pannenkoeken. Daarna hebben we wat gedronken en zijn we naar Shoko gegaan, een discotheek aan de zee. Dat was ook weer heel gezellig. Beetje jammer dat de metro nog lang niet open was toen we naar huis wilden en alle taxi's bezet waren. Beetje jammer ook dat de mevrouw van de taxi centrale ons vriendelijk heeft verteld dat we pas de volgende dag een taxi konden krijgen. Gelukkig zijn we gewoon naar een taxi toegelopen die voor eht stoplicht stond te wachten waar we wél terecht konden.
Zaterdag zijn Sanne en ik naar het MACBA geweest, museum of Contemporary art. Het was een superleuk museum, mooi, groot, modern, en mooie kunst. Het pleintje voor het museum was ook heel leuk, met skaters, dansers, fotograven. Heel gezellig. Daarna hebben we churros gegeten, want als je naar mij komt dan hoort dat. Hmmm dat was erg lekker. Ondertussen had Elleke nóg meer bezoek gekregen, Fieke en Willem, en hebben we 's avonds dus met z'n achten (!) gegeten. Daarna hebben we weer klasgenoten uitgenodigd, spelletjes gespeeld en zijn we naar de Razmattaz gegaan, een discotheek met 5 zalen. Het was mega druk maar wel gezellig, zoals gewoonlijk! Gelukkig gingen we nu wel pas terug met de eerste metro en hebben we bij de bar beneden nog broodjes gekocht en om half 7 lagen we in bed.
Zondag hebben we met al ons bezoek en Steve geluncht bij Maians. We hadden natuurlijk even gereserveerd van tevoren en toen we zeiden dat we de Nederlandse meisjes waren was het geen probleem. Onze vaste tafel was gedekt toen we binnenkwamen en we hebben een gezellige maaltijd van zwarte rijst en allerlei tapas gehad. Met natuurlijk chupito om af te sluiten, zoals het hoort.
's Avonds zijn we naar een concert in Palau de la musica geweest, helaas in de kleine zaal. Het was een Catalaans kerstconcert met echte Catalaanse muziek. De eerste helft hadden we allemaal wat last om onze ogen open te houden (het was tenslotte een zwaar weekend), maar de tweede helft zagen we de lol ervan in en hebben we ontzetten genoten. Meteen toen ze klaar waren moesten San en ik weg omdat ze helaas alweer naar huis moest. Dus hebben we haar tas opgehaald (de garderobe dame kreeg het amper opgetild en begon meteen te zeuren over een pijntje..)en naar de trein gegaan. En toen was het weekend al ineens voorbij. Raar dat het eerst nog zo ver weg leek en dan ineens voorbij is.. Maar het was echt supergezellig en doordat San is gekomen kreeg ik wel meer zin om naar huis tegaan.
Maandag zijn Vincent, Elleke en ik naar Casa Mila gegaan, ook wel La Pedrera genoemd. Een van de huizen van Gaudi. We hadden een audiotour en hebben veel geleerd over Gaudi, zijn ideeën, bouwwerken, zijn leven. Het was erg leuk en interessant en ook nog eens gezellig. Daarna heb ik nog even wat gewinkeld. Gisterenavond heb ik met een vriend wat gedronken in Q-bar. Toen we al Nederlands pratend binnenkwamen begroette de barman ons ook in het Nederlands en heb ik in het Nederlands drinken besteld. Dat was echt even wennen, in het nederlands afrekenen enzo. Bijna vreemd was het. Het was wel een heel leuk barretje, zo'n barretje waarvan je dan denkt, als ik dit nou maar eerder had ontdekt. Maar ja, niks meer aan te doen. Vandaag wilden we naar Casa Batllo gaan, een ander huis van Gaudi, totdat we erachter kwamen dat die maar tot twee uur open was en het was al kwart over 12. Dus die komt op de planning voor donderdag. Straks gaan we met z'n vieren nog even lekker warme chocolademelk drinken, op een terrasje. Dat kan nog nét, hoewel het wel steeds kouder begint te worden.

Zo, nu zijn jullie weer even op de hoogte, en dit was waarschijnlijk alweer mijn één-na-laatste weblog. Gaat hard, nu ineens.

Tot de volgende weblog en tot ziens,
en vergeet niet ook mijn nieuwe foto's te bekijken die ik er nu op ga zetten.

Liefs,
elselien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Barcelona

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

23 December 2006

Thuis zijn. Kou, grijs, en warmte.. 't is toch wat

19 December 2006

grijs / blauw

08 December 2006

Herfst in Barcelona

04 December 2006

Omgekeerd verschil

30 November 2006

Het is gedaan...
Elselien

Mijn motor en ik gaan samen Europa verkennen. Wie we onderweg tegenkomen, wat we meemaken en waar de weg ons heenleidt, dat alles lees je hier!

Actief sinds 06 Juni 2006
Verslag gelezen: 184
Totaal aantal bezoekers 37699

Voorgaande reizen:

15 September 2006 - 22 December 2006

Mijn eerste reis

14 Juni 2010 - 30 November -0001

Europa verkennen - just me and my bike

Landen bezocht: