Omgekeerd verschil - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Elselien Sonnevijlle - WaarBenJij.nu Omgekeerd verschil - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Elselien Sonnevijlle - WaarBenJij.nu

Omgekeerd verschil

Door: Elselien

Blijf op de hoogte en volg Elselien

04 December 2006 | Spanje, Barcelona

Ja, nu is school voorbij en dan wordt er van je verwacht dat je de toerist uit gaat hangen. Want, dat hoort nu eenmaal. En op zich is dat ook wel op zijn plaats, want nadat we gisteren een lijstje hebben gemaakt met wat we allemaal nog wilden bezoeken, bleek dat dat nog best veel was. Dus de komende weken worden wellicht drukker dan de afgelopen twee maanden (met uitzondering van de laatste twee weken dan). Maar goed, dan kan ik in ieder geval niet mijn tijd verdoen met pure verveling, het doen van nutteloze aankopen of het bankhangen. Het ironische is nu, dat ik nú pas een agenda nodig heb. De afgelopen twee maanden heb ik geen enkele keer mijn agenda gebruikt, sinds ik hier ben nog niet. En nu, nu de reden waarvoor ik oorspronkelijk hier kwam niet meer telt, heb ik een agenda nodig. Om al mijn toeristische bezoeken in te kunnen plannen. Dat lijkt een beetje de omgekeerde wereld. Maar ach, dat past dan ook wel weer bij Spanje.
Nog zoiets. In Spanje is iedereen te laat. Het Brabants kwartiertje, of het 'familie Sonnevijlle uit Den Dungen´s' halfuurtje, is er niks bij. Docenten, leerlingen, metro´s. Ze kunnen er allemaal iets van. Nou hadden wij vrijdag een feest van Spaanse studenten waar we allemaal voor uitgenodigd waren. Van tevoren waren onze klasgenoten naar ons huis gekomen en hebben we gezellig spelletjes gespeeld. We moesten voor half 2 in de club zijn wilden we van onze korting gebruik kunnen maken. na de spelletjes en de metro kwamen we uiteindelijk om 01.37u aan. dus 7 miniscule miezerige miniminuutjes te laat. Nee, geen korting meer. 7 minuten?! Nou denk je natuurlijk, waar maak je je druk om. Maar het gaat om het principe. Gelukkig was het feest nog erg gezellig en konden we om 05.00u (stipt, gelukkig) de metro weer in op weg naar huis. Dat was dan weer een meevaller.
Nu ga ik even mijn agenda goed, overzichtelijk en leuk en gezellig inplannen. Vandaag stond er in mijn agenda dat ik om 10 uur 's ochtends chocola moest gaan eten op school. Warme chocola (en dan echte dikke bijna niet drinkbare) met cakejes. hmmmmmmm. Dat heb ik alvast gedaan en is van mijn lijstje af te strepen. Hoera, nu nog maar zo´n honderd dingen te gaan!

Veel plezier met Sinterklaas morgen, doe hem de groeten!

Liefs,
Elselien

• 04 December 2006 - 22:06

Marijke/lineke:

Hoi, Elselien, geniet nog even van je Spaanse avontuur!
    Groetjes!