zondag = rustdag - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Elselien Sonnevijlle - WaarBenJij.nu zondag = rustdag - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Elselien Sonnevijlle - WaarBenJij.nu

zondag = rustdag

Door: Elselien

Blijf op de hoogte en volg Elselien

29 Oktober 2006 | Spanje, Barcelona

Dus daar gaan we maar even goed gebruik van maken, want daar hebben we zeker recht op!
Maandag en dinsdag heb ik een groot deel van de dag besteed aan studeren, groepjeswerk en individueel etc etc. Donderdag hadden we namelijk presentatie. Heel de klas was verdeeld in groepjes, en in groepjes moest je van 7 onderwerpen (zoals night, outings, relax, art etc) een tip presenteren die niet in de Barcelona toerisme boeken beschreven staat. Vincent en Elleke en ik hadden een prachtige powerpoint gemaakt en de docent was dus ook reuze tevreden over onze presentatie (en terecht..).
Vrijdag hadden we weer audiovisuals. We moesten een news report maken over Barcelona. Maaike, ik en twee Zweedse meiden hadden een supergaaf script geschreven. Het werd opgenomen in een echte studio, met 3 professionele camera's. Boven was de editing room met veel knopjes en iemand die in een microfoon kon praten om contact te houden met de camera man/vrouwen. Dus echt allemaal zoals het hoort, met achtergrond muziek en fadings enzo. Was echt een superleuke les, hopelijk krijgen we alle reports op dvd van iedereen want het is echt leuk om terug te kijken.
Vrijdagavond was het dan zover, het huisfeest van de 'Dutchies'. We hadden door heel de week heen al iedereen van onze Erasmusklas uitgenodigd en Spanjaarden die bij ons in Events Managementklas zitten en Italianen die we kenden van het feest van Steve, onze Amerikaanse klasgenoot en bijna buurman. Het terras hebben we supermooi versierd en het stond echt aardig vol toen iedereen er was. Het was echt een supergezellig feest en iedereen had lol en was vrolijk en alles ging goed. Maar ja, dan zijn er van die mensen, die in hun eentje aardig wat sfeer kunnen verpesten.. Was namelijk een man van het café van beneden op een of andere manier naar binnen gekomen, niemand weet hoe. Hij was ontzettend dronken en gelukkig was het al tegen het einde van het feest en waren al veel mensen weggegaan. Hij viel mensen lastig en was nogal agressief en wilde echt niet naar huis gaan. Uiteindelijk na een half uur praten kregen we hem één trap omlaag, naar de keuken. Ook daar wilde hij niet weggaan en bleef hij agressief. Gelukkig lukte het met vrouwelijke charmes en Spaanse slijmtechniek om hem naar buiten te krijgen, om zijn motor te mogen zien. Toen zijn we snel weer naar binnen gegaan en is hij weggegaan. Tegen die tijd waren alle gasten al weg dus dat was wel fijn. Maar al met al was het een geweldig feest en kijk maar op mijnalbum want de foto's spreken voor zich!
Zaterdag was het heerlijk weer en hebben we lekker op het dakterras boerenbridge gespeeld. Daarna zijn we naar een concert van Muse gegaan met onze Noorse en Amerikaanse klasgenoten. Wow! Wat een show! Wat een sfeer! Was echt geweldig. En hoewel ik nu ontzettend brak ben, verkouden en met een halve stem, heb ik een ontzettend leuk weekend gehad.
Maar nu is het weer tijd voor andere dingen, wat weet ik zo net nog niet. Maar ik kwam er net achter dat het een uur eerder is en mijn dag dus nog een uur langer, wellicht ga ik een parkje opzoeken en toeristen kijken. Lijkt me een prima dag.

Tot snel, en papa en mama tot over heel snel! (Hoera!)

Veel liefs,
Elselien

  • 29 Oktober 2006 - 15:04

    JacobW:

    Hee Els,
    je zorgt toch wel dat je op tijd fit bent voor een weekje 'toeristje laten kijken' hé? Jammer dat we dat huisfeest mislopen, of zit er nog wat in 't vat? Ik zag net dat de temperatuursduik die voor komende donderdag 'bedacht' was, weer al wat opgeschoven is, mooi zo! We komen er aan!

    Groeten,
    JacobW

  • 30 Oktober 2006 - 00:12

    Kristien:

    Ha zuske, dat begint al ergens op te lijken met die studie van jou! Flauw van me, het klinkt erg leuk wat je aan het doen bent. Neem je wat resulataen naar Nederland mee terug? En toen ik pa&mam vanavond belde waren ze net een wijntje aan het drinken, dus dat sluit vast mooi aan op jouw Spaans-bourgondische leven. Dat jullie maar flink mogen genieten daar met zijn drietjes! (terwijl ik hier lekker zit te jaloersen...). De bedoeling is natuurlijk wel dat ik mijn ouders na een week feesten heel terug krijg!

    Veel liefs,

    Kristina

  • 03 November 2006 - 13:41

    Ronia:

    He Schoonzuske,

    Klinkt allemaal erg oke.. Ik heb van een vriend een kaartje gekregen voor Muse in de Brabanthallen eind november, en nu heb ik er nog meer zin in! Vraag me af hoe het met de weddenschap staat... ;-P

    Liefs van Ronia.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Barcelona

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

23 December 2006

Thuis zijn. Kou, grijs, en warmte.. 't is toch wat

19 December 2006

grijs / blauw

08 December 2006

Herfst in Barcelona

04 December 2006

Omgekeerd verschil

30 November 2006

Het is gedaan...
Elselien

Mijn motor en ik gaan samen Europa verkennen. Wie we onderweg tegenkomen, wat we meemaken en waar de weg ons heenleidt, dat alles lees je hier!

Actief sinds 06 Juni 2006
Verslag gelezen: 89
Totaal aantal bezoekers 37692

Voorgaande reizen:

15 September 2006 - 22 December 2006

Mijn eerste reis

14 Juni 2010 - 30 November -0001

Europa verkennen - just me and my bike

Landen bezocht: