respect voor de toeristen! - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Elselien Sonnevijlle - WaarBenJij.nu respect voor de toeristen! - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Elselien Sonnevijlle - WaarBenJij.nu

respect voor de toeristen!

Door: Elselien

Blijf op de hoogte en volg Elselien

08 November 2006 | Spanje, Barcelona

Zo, alweer een tijdje geleden nu, maar ja dat krijg je ervan als je steeds toerist moet spelen. Dan hou je er geen tijd over voor internet. Laat staan je online dagboek bijhouden.
Goed en wel, jullie weten allen waarschijnlijk dat dinsdagavond papa en mama aangekomen zijn, hoera! Na een rit naar het hostel (en de grote bergklimtocht) zijn we iets gaan drinken in de stad. Het was Halloween en het was voetbal (Real Madrid - Fc Barcelona), dus een drukke avond. Gelukkig wasw het nog goed weer dus konden we lekker op een terrasje iets drinken. Woensdag zijn we, omdat ik toch geen school had, heel de dag rond gaan struinen door de stad. De Rambla, de haven, het strand, Maians (tsja mijn stamcafé hoort nu eenmaal bij de stad), we hebben het allemaal gezien. Donderdag heb ik pap en mam in mijn casa mogen ontvangen, waarna we na een korte wandeling redelijk gehaast in een taxi naar Palau de la Musica zijn gegaan (we zouden familie Sonnevijlle niet zijn als we neit te laat kwamen en terwijl iedereen al zat nog even snel de tribune op moesten kruipen!) Gelukkig konden we de rondleiding nog meemaken, die het haasten zeker de moeite waar maakte. Daarna moest ik wel naar school en heb ik 's avonds met wat klasgenoten op een basketbalveldje gehangen / gespeeld.
Vrijdag had ik geen school en ben ik met pap en mam naar Parc Guell geweest, ooh wat mooi, en na anderhalf uur was het nog steeds ooh wat mooi.. Maar goed, dat hoort erbij als je dat voor de eerste keer ziet. (Kan iemand me uitleggen waarom ze de tweede keer weer uren hebben doorgebracht in dat park???) Daarna hebben we wat door de stad rondgelopen en 's avonds ben ik met al ons bezoek (zusjes, vriendinnetjes etc) naar een cafétje geweest om te vieren (positief of negatief op te vatten) dat we hier precies op de helft zaten.
Zaterdag ben ik nadat pap en mam eindelijk eens klaar waren in parc Guell met pap naar de Boqueria gegaan, de versmarkt op de Rambla. Mmmmmmm lekker! Vers fruit, verse groenten, verse koeientongen, levende krabben en kreeften, ontvelde schapenkoppen, uitgerekte konijnen, je moet er van houden. Daarna zag mijn oog een stel brandweermannen verzamelen met kalenders. Mooie zwart wit kalender van stoere brede sterke brandweermannen. Daar moest ik meer van weten. Dus na een gesprekje kwamen we erachter dat die kalenders verkocht werden zodat de brandweermannen naar Australië konden voor de sportkampioenschappen. Ach, dan wil ik ze best een kalendertje sponsoren. En pap wilde mij daar weer in sponsoren, al met al sta ik nu op de foto met 2 van deze brandweermannen en ben ik een prachtige zwart wit kalender rijker. Dat wordt smullen in januari!!(maar nu stiekem ook al.) Na dit avontuur zijn we met al het bezoek en ons groepje churros con chocolate gaan eten, want ja dat hoort er ook bij als je bij mij op bezoek komt. Gelukkig hadden ze nog plek voor ons en konden we allen bijeen lekker genieten. Daarna hebben we nog wat rondgelopen. 's Avonds hebben we thuis (we = al het jonge bezoek, pap en mam waren er niet bij) lekker mojito gemaakt, wat weer eens (hoe kan het ook anders) gezellig was.
Zondag zijn we naar het Picassomuseum geweest, de kathedraal en Santa Maria del Mar. Grappig, allemaal plekjes waar ik met de rondleiding van school ook ben geweest maar die ik nu pas weer tegenkom (behalve de kathedraal dan, die weet ik wel te vinden!).
Maandag was ik een dagje weer gewoon student, pap en mam waren naar Montserrat en ik had nogal wat schoolwerk in te halen. Toch ben ik even met Elleke en Maaike naar de stad geweest en zijn we door de 'achterbuurt' van Barcelona gelopen. Een sterke afrader!
Dinsdag was alweer de laatste dag. Eerst hebben we een lekkere koffie bij Starbucks gedronken (Café para Elsi is ready), en daarna zijn mam en ik gaan winkelen terwijl pap de bagage is gaan halen in het hostel.
Nou vraagt de oplettende lezer: he, maar ze gingen toch pas woensdag weg? (als je dat nog niet vroeg, dan vraag het nu maar even...) Ja klopt, ze kregen een nachtje in een hotel vlakbij het busstation van mij als kadotje voor hun bezoek. Dus konden mam en ik even winkelen en zijn we daarna naar het hotel gegaan. Nog een beetje door de stad gelopen, en de dag afgesloten met lekkere tapas aan de bar. Daarna was het alweer tijd voor afscheid.
Wat is de week omgevlogen en wat is dit een lang verhaal geworden. Allebei jammer, maar vooral het eerste. Maar, aan alles komt een eind en voor degene die me missen, wees niet bang over minder dan 50 dagen ben ik er alweer. (voor degene die mij niet missen, hoera nog bijna 50 dagen feest!).
Nu ga ik stoppen want jullie zijn waarschijnlijk toch al bijna allemaal gestopt met lezen ondertussen en ik heb behoefte aan wat te eten.

Hasta luego a todo!

Elselien

p.s. IK heb dus mijn album instellingen gewijzigd. Als je mijn foto's wilt zien en je hebt nog geen link gehad, stuur me dan even een mailtje dan stuur ik je de link.

  • 08 November 2006 - 21:34

    Evelien:

    Hee Elselien!
    Echt tof om je verhalen te lezen. Ik probeer jullie avonturen in Barca bij te houden via deze waarbenjij sites. Ik zit hier gezellig in het koude NL.Mijn stage is wel hartstikke tof, dus dat komt helemaal goed.

    Heel veel plezier nog daar!

    Groetjes
    Evelien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Barcelona

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

23 December 2006

Thuis zijn. Kou, grijs, en warmte.. 't is toch wat

19 December 2006

grijs / blauw

08 December 2006

Herfst in Barcelona

04 December 2006

Omgekeerd verschil

30 November 2006

Het is gedaan...
Elselien

Mijn motor en ik gaan samen Europa verkennen. Wie we onderweg tegenkomen, wat we meemaken en waar de weg ons heenleidt, dat alles lees je hier!

Actief sinds 06 Juni 2006
Verslag gelezen: 129
Totaal aantal bezoekers 37685

Voorgaande reizen:

15 September 2006 - 22 December 2006

Mijn eerste reis

14 Juni 2010 - 30 November -0001

Europa verkennen - just me and my bike

Landen bezocht: