Driedubbele identiteit en Ali B - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Elselien Sonnevijlle - WaarBenJij.nu Driedubbele identiteit en Ali B - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Elselien Sonnevijlle - WaarBenJij.nu

Driedubbele identiteit en Ali B

Door: Elselien

Blijf op de hoogte en volg Elselien

11 November 2006 | Spanje, Barcelona

Ja, wat heeft dat nou met elkaar te maken?? Niet zoveel maar ik dacht als ik nou dit als titel neem dan lezen mensen tenminste mijn verhaal, klinkt natuurlijk mega interessant.
Nou, eerst dan de driedubbele identiteit. In veel plaatsen is het de gewoonte als je eten of drinken bestelt wat even duurt dat je je naam opgeeft. probeer een Spanjaard maar eens Elselien op te laten schrijven. Dan krijg je een soort Elsi achtig iets. Maar ja goed. Dus als ik bij Starbucks overheerlijke koffie ga bestellen heet ik Maria. Maar, op school zit er al een Maria in mijn klas die ook vaak mee-eet. Dus op school heet ik Ada. Leuk, even iemand anders zijn.
Donderdagavond ben ik met Elleke op stap geweest in Plaça Real, een leuk pleintje met cafés en discotheken. Mijn Romein was er weer, op wiens schouders ik heb gestaan. Ik wilde hem geen geld geven, maar hij bleef staan. Uiteindelijk heb ik hem kunnen betalen met mijn smile. Gelukkig maar. Op ons terrasje zagen we Ali B langslopen, de Nederlandse rapper. We konden hem bijna aanraken! We hebben hem geobserveerd en toen hij aan de overkant ging eten (om 1 uur 'snachts op een terrasje), zijn we daar ook maar gaan zitten om een biertje te drinken. Nou nou wat een happening. Daarna zijn we door de stad gaan lopen en hebben we iedereen die ons aansprak en vroeg waar we vandaan kwamen verteld dat we uit Amsterdam komen, ja we wonen aan de Hoge gracht. Ja het is een geweldige stad. Ja kom maar langs. Maria en Ana op stap. Geweldig. Dus egeinlijk een vierdubbele identiteit. Jaja, dat doen we hier in Barcelona.
We hebben ook nog veel aan school gewerkt hoor. En donderdag ben ik met Vincent en Steve naar het vliegveld gegaan. Steve had namelijk het geweldige idee om een weekendje naar Valencia te gaan. We dachten, dan halen we een kaartje op het vliegveld, hebben we tenminste meteen het kaartje enzo. Komen we er op het vliegveld achter dat je daar 2x (!) zoveel betaald als via internet. Wat een afzetterij. Nou ja, dan gaan we dus via internet boeken. Maar het was een leuke trip en we hebben lekkere snoepjes gekocht, hmmmm net als vroeger alleen 10 x zo duur.
Vrijdag was eht beschuit met muisjes dag. We hadden een mooi dienblad opgestapeld met beschuit met muisjes voor onze leraar die net vader geworden is. Hij was zo verrast echt heel lief... En meteen foto's laten zien van zijn kindje, echt schattig! Foto's komen nog wel op internet..
Vandaag hebben we anderhalf uur gesport, heerlijk! Kunnen we er weer helemaal tegenaan want vanavond moeten we op stap!!! Gezellig, heb er echt zin in.

ZO, dit avontuur wilde ik jullie niet onthouden, dus graag gedaan;)!

PS pap en mam de afgelopen dagen was eht hier 20 graden en topjes-weer, helaas zijn jullie een paar dagen te vroeg weggegaan. Maar ja morgen wordt het weer kouder, 16 graden ofzo;) dus de pret duurde maar even. Maar we hebben ervan genoten!

Liefs,
Elselien (of Maria, of Ada, of een Amsterdammer, whatever you want)

• 13 November 2006 - 22:40

JacobW:

Ha Els,
    dat klinkt weer prima zeg. Die 'Elsi-koffie' was overigens ook prima hoor! En zo'n PS, was dat nou nodig? Nou ja, jullie missen natuurlijk wel dat fantastische herfstweer dat wij hier de laatste dagen hebben!
    Een trip naar Valencia? En wij maar denken dat jullie het zo geweldig naar de zin hebben in BCN?!? NL is nu in afwachting van de Sint, een paar weken lekker snoepen, puh ...
    Groeten uit DD tot een volgende keer!
    JacobW