Herfst in Barcelona - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Elselien Sonnevijlle - WaarBenJij.nu Herfst in Barcelona - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Elselien Sonnevijlle - WaarBenJij.nu

Herfst in Barcelona

Door: Elselien

Blijf op de hoogte en volg Elselien

08 December 2006 | Spanje, Barcelona

Het was even wennen, wakker worden door het geluid van razende autobanden op nat asfalt. Toen ik uit mijn raam keek, was het opnieuw even wennen. Barcelona was nat en grijs. Erg nat. Erg grijs. Vervolgens was het even schrikken, omdat ik me bedacht dat mijn was nog op het terras aan het drogen was. Aan het natten ondertussen dus.. Fijn. Maar wie had verwacht dat het zó zou regenen, als het de dag ervoor 18 graden was met een strak blauwe lucht. En toen realiseerde ik me dat ook Barcelona niet ontkomt aan de herfst. Het was meteen aan de stemming te merken, iedereen leek iets eerder op zijn, danwel haar teentjes getrapt. En dat was jammer, aangezien we de dag ervoor een geweldige Sinterklaas viering hadden.
Dinsdag overdag hadden we een afscheidslunch van school in het restaurant dat gerund wordt door studenten. Een heerlijk voor-, hoofd- en nagerecht werd ons voorgeschoteld, vergezeld met champagne en enkele speeches. Het nagerecht was een Kerstcake, en de traditie was dat er in de cake één koning of koningin, en één boon verstopt zat. Degenen die de boon troffen moesten de maaltijd betalen, degenen die koning of koningin troffen mochten zich kronen met de kroon die in het midden van de tulband stond. Hoera, ik was koning. Beetje jammer dat de kroon nogal veel plakkerige cakestukjes had die mijn pasgewassen haar meteen weer een stuk minder schoon maakten. Maar ach, ik was gekroont. En zo nog 6 anderen.
Helaas waren enkele van ons ziek geworden van het voorgerecht, maar wij gelukkig niet. Daarna zijn we gaan shoppen en hebben we ons voorbereid voor de avond die ons te wachten stond: Sinterklaas. Ondertussen zijn we nog langs metro Universitat gegaan want we hadden op meerdere posters breed aangekondigd kunnen lezen dat er een festival plaats zou vinden. Dus wij kijken, blijkt er iemand op gitaar te spelen en staan er zo'n 30 houten klapstoeltjes omheen. Heerlijk! Geweldig! Dat is toch fantastisch, dat zoiets zó groots aangekondigd wordt?? Ik heb er zeker 10 minuten van staan genieten, en toen was het weer tijd om te vertrekken..
Sinterklaas was ontzettend gezellig. Met ons vieren, en dan nog Mathieu, zijn vriendin, Kat en Vera. Iedereen had hartstikke leuke kado's gekocht en dankzij al onze pakketjes hadden we genoeg pepernoten, chocolade letters en ander snoep om de hele avond vervuld te zijn. Na heel wat dobbelrondjes ben ik geëindigd met een pet met panterprint en een aansteker met de ezel van Catalonia erop. En ik ben er blij mee!
Woensdag hebben we niet zoveel meer uitgevoerd, iedereen had zijn dip-dagje dus zijn we allemaal lekker lam films gaan kijken. Je moet immers wat als het buiten regent en de was doorweekt is.
Donderdag zijn Elleke en ik de toerist uit gaan hangen, we zijn naar Montjuïc geweest. Daar hebben we heel de dag rondgewandeld, het museum gezien, het kasteel, het park, de begraafplaats. En het Olympisch park. Het was allemaal erg mooi, indrukwekkend en vermoeiend. maar het voelde goed om door de herfstbladeren te struinen, met de kabelbaan te spelen, poesjes te lokken in de kastelentuin. Moe maar voldaan kwamen we dan ook thuis, om vervolgens niet veel meer uit te voeren.
Vandaag heb ik lekker door de stad gewandeld en leuke dingetjes gekocht. En nu zit ik samen met Vincent in het internetcafé onze tijd te verdoen totdat we gaan eten en op stap gaan.
IK heb ontzettend veel leuke foto's, maar niet hier. Die zijn thuis. En die komen online, maar dat duurt even. Tot die tijd zullen jullie het met mijn verhaal moeten doen. Succes ermee.

Veel liefs, tot mails / bels / weblogs / over 2 weken ziens,
Elselien

  • 08 December 2006 - 22:15

    Stoer:

    mmm ben jaloers, tis hier erg druk met werk, word er gek bvan ook al is het leuk werk tis beetje te veel werk, maar ik ga ook op reis en dan mag jij lekker sjagereinig mijn heerlijke mails lezen en dat is de toekomst hahaha, groeten aan vincent en de rest van de acz crew, mis je en tot snel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Barcelona

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

23 December 2006

Thuis zijn. Kou, grijs, en warmte.. 't is toch wat

19 December 2006

grijs / blauw

08 December 2006

Herfst in Barcelona

04 December 2006

Omgekeerd verschil

30 November 2006

Het is gedaan...
Elselien

Mijn motor en ik gaan samen Europa verkennen. Wie we onderweg tegenkomen, wat we meemaken en waar de weg ons heenleidt, dat alles lees je hier!

Actief sinds 06 Juni 2006
Verslag gelezen: 194
Totaal aantal bezoekers 37687

Voorgaande reizen:

15 September 2006 - 22 December 2006

Mijn eerste reis

14 Juni 2010 - 30 November -0001

Europa verkennen - just me and my bike

Landen bezocht: