We zijn er! - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Elselien Sonnevijlle - WaarBenJij.nu We zijn er! - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Elselien Sonnevijlle - WaarBenJij.nu

We zijn er!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Elselien

16 September 2006 | Spanje, Barcelona

Ola! Zo, nu we alweer een hele dag en nog een paar uur in barcelona zijn vond ik het tijd om eens iets van me te laten horen. De vlucht ging goed, we hebben het overleefd. Mede dankzij de dropjes van Kristientje, dus nogmaals bedankt he! Na aankomst hebben we de bus gepakt en zijn we vervolgens de taxi ingestapt richting nostra casa. Het was even schrikken bij aankomst, want onze straat is een krottenwijk straat en we wonen naast de plaatselijke vuilnisbelt (die vooral door onze huisgenoten gevuld wordt geloof ik..). De deur werd geopend en toen begonnen de echte problemen. Het hele huis werd op dat moment geverfd, door onze huisgenoten, en er werden maar vier Hollandse Chica's verwacht. Maar we zijn met zijn vijfen. Na 20 telefoontjes hebben we uiteindelijk besloten dat Elleke en ik voor 10 dagen mijn kamer zullen delen, daarna is haar kamer wel vrij. We werden naar de man van onze huisbaas gestuurd, daar moesten we een contract ondertekenen. Na wat onderhandelingen hoefden Elleke en ik voor deze maand maar de helft te betalen, dus dat was dan wel weer fijn. Daarna konden we weer terug naar huis en kregen we eindelijk de sleutels. Ik mocht kiezen in welke kleur ik mijn kamer wilde. Dat was wel handig want nu weet ik zeker dat ik nooit een lichtblauwe (azur) kamer wil. Maar daar moet k dus wel drie maanden in leven. Mijn raam is ongeveer 80% een cementen blok, maar het is helemaal goed. We wonen dus in een huis voor 11 personen, met 1 jongen uit frankrijk (die toevallig een jaar in Den Bosch heeft gestudeerd en uitging in het Plein, wat is de wereld toch klein, en zomaar een spontane rijm), 1 jongen uit italie, 1 uit spanje, 1 met bestemming onbekend. Dan is er nog een zwitsers meisje, een frans meisje en een iers meisje. Dus we zijn lekker internationaal. Na een nacht redelijke slaap hebben we een grote schoonmaak gehouden, en dat was niet voor zijn tijd. Om jullie een idee te geven, de keuken van de Fahrenheitstraat, maar dan het hele huis en vermenigvuldigt met 10. Maar maak je niet ongerust, nu is er niks meer aan de hand. Vandaag zijn we in de stad nog wat inkopen gaan doen (ontstopper, antikalk en biertjes) en hebben we lekker gegeten. We wonen recht voor een metrostation, en zijn vanaf daar in 10 minuten op de Ramblas, dat is dus perfect. Nu zitten we lekker in de huiskamer te genieten van onze vrije dagen, ons spaanse bier en spaans gesynchroniseerde baywatch films. Wat wil je nog meer? Nou, we vermaken ons dus goed, en alles komt goed en het huis is nu echt ontzettend gaaf. Morgen nemen we de keuken onder handen en dan zullen we eens onze kookkunsten gaan uitproberen. Ik heb een Spaanse simkaart gekocht, dus daar ben ik ook op te bereiken. het nummer is +34663522053, dan weten jullie dat. Ik zal jullie verder met rust laten, bedankt voor alle smsjes en mailtjes en telefoontjes. Foto's komen binnenkort dus hou de spanning nog even vol. het is hier prachtig en we hebben uitzicht op een geweldig pretpark. Daar ga ik nu nog even van genieten, hasta luego!

  • 17 September 2006 - 08:27

    JacobW:

    Hoi Els,
    Blij dat je vrijdag niet alle details van de aankomst hebt verteld! Afijn, je 'cursus' conversatie Spaans is zo lekker actief van start gegaan. Maar ik sluit niet uit dat wij in november toch een straatje verder onderdak zoeken ... Succes met koken (en poetsen) vandaag en blijf genieten,
    OLÉ!

  • 17 September 2006 - 17:09

    Kristien:

    Ola hemanita!
    Como esta la vida en Barcelona? Wat een gedoe zeg, ik houd het toch maar op mijn lijfspreuk 'ik zie wel'(als ik ergens aankom...), want ge wit ut nie van te veure. Hoe dan ook, klinkt goed wat je daarna schijft en ik denk dat jullie als hollands cluppie samen wel stevig staan. Ben benieuwd hoe de zware lesweek wordt! En hoe was nou het weer daaro? Groetjes aan de rest van de nijmeeg-gang
    Besito, Kristina

  • 17 September 2006 - 18:50

    Marijke/Lineke:

    Knap, dat jullie het zo snel allemaal hebben opgelost! Lijkt me wel even vervelend, bij aankomst.
    Geniet nog maar even en succes met poetsen!

  • 17 September 2006 - 23:20

    Sanne:

    ik bern heel dom. ik heb net syijldansen geleerd van ralf.hij woont vlakbij. ik heb vandaag meegedan aan adje3 kratje. foutnspel. maar ik ben nuchter en ik wil veel leren van dansen. ik lees een andere keer je mail. nu ben ik te ver heen 0m het te lezen. owowowowow sanne is op jongenspad!

  • 18 September 2006 - 14:04

    Sanne:

    echt geweldig om t stukje te lezen van je. ik denk dan meteen weer aan mn vakantie in barcelona. de ramblas is gezellig he. die straatmuzikanten kunnen je soms erg laten schrikken maar dat kan ook weer erg lachwekkend zijn. wel stom geregeld van jullie huis. dan wil je eigenlijk relaxen maar dan moet al die ellende gaan oplossen. sorry voor dat rare berichtje van vannacht. hahaha weer echt mij.
    hoe is het weer daar trouwens, beetje aangenaam?
    geniet met volle teugen!
    xxx sanne

  • 19 September 2006 - 19:22

    Noot Van De Auteur:

    Lieve mensen, dankzij de telefoonmaatschappij die ons verkeerd heeft ingelicht heb ik nu een nieuw nummer.. Die heb ik veranderd in bovenstaand bericht, het is nu dus +34663522053. Dan weten jullie dat. Ciao!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Barcelona

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

23 December 2006

Thuis zijn. Kou, grijs, en warmte.. 't is toch wat

19 December 2006

grijs / blauw

08 December 2006

Herfst in Barcelona

04 December 2006

Omgekeerd verschil

30 November 2006

Het is gedaan...
Elselien

Mijn motor en ik gaan samen Europa verkennen. Wie we onderweg tegenkomen, wat we meemaken en waar de weg ons heenleidt, dat alles lees je hier!

Actief sinds 06 Juni 2006
Verslag gelezen: 129
Totaal aantal bezoekers 37688

Voorgaande reizen:

15 September 2006 - 22 December 2006

Mijn eerste reis

14 Juni 2010 - 30 November -0001

Europa verkennen - just me and my bike

Landen bezocht: