Oh nee, weer een bericht... - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Elselien Sonnevijlle - WaarBenJij.nu Oh nee, weer een bericht... - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Elselien Sonnevijlle - WaarBenJij.nu

Oh nee, weer een bericht...

Door: Elselien

Blijf op de hoogte en volg Elselien

05 Oktober 2006 | Spanje, Barcelona

Ja,
ik maak hier zoveel mee dat ik toch wat regelmatiger berichtjes zal moeten plaatsen om jullie op de hoogte te houden, en om minder lange berichten te hoeven schrijven. Dus ja, daar ben ik weer met weer een bericht.
Het afgelopen weekend heeft de verkoudheid me flink te pakken gehad, wat niet echt fijn was natuurlijk. Het komt waarschijnlijk doordat het buiten 30 graden is en in de metro koude airco aanstaat en doordat ik midden in de nacht in mijn t-shirt rondloop na het uitgaan. Eigen schuld dikke bult zou je dus kunnen zeggen. Vrijdag hadden we dus de ice-breaking met de Spaanse studenten. Wij hadden netjes 50 cakejes gekocht (we wilden eigenlijk koekjes bakken maar konden geen goed recept vinden, en onze bakkunsten kennende hebben we dat dus maar achterwege gelaten..), bleek dat iedereen alleen maar een zakje chips mee had genomen. Maakte ons wel meteen populair natuurlijk;). Het was gezellig maar de meeste Spaanse studenten zijn nogal verlegen dus het was een moeilijk ice-breaking.
Zaterdag heb ik met mijn zieke hoofd lekker op het strand gelegen bij de roestblokken die volgens papa een eerbetoon zijn aan de oude strandhuisjes. Voor mij blijven het roestblokken maar ach, wat weet ik er nou van. 's Avonds zijn we naar de Amerikanen gegaan en hebben we weer hints gespeeld. Daarna gingen we naar een discotheek waar Vincent niet naar binnen mocht (reden: onbekend)en ook nog eens werd geslagen door de bodyguard (welcome to Barcelona). Zondag toen het 33 graden was, zijn Vincent, Elleke, Luis (Spaanse husgenoot) en Katherine (Ierse huisgenoot) en ik gaan schaatsen. (?) Het klinkt misschien raar maar het was heerlijk, eens even iets anders zonder toeristen, wij waren de enige niet-spaansen daar. Natuurlijk ben ik daarna echt goed ziek geworden maar het was het wel waard. Onze eerste echte sportieve activiteit, hoera! Maandag was ik nog steeds heel ziek en hebben mijn huisgenoten medicijnen voor me gehaald en Luis heeft verse sinaasappelsap met honing gemaakt dus er werd goed voor me gezorgd. Vandaag heb ik mijn stem alweer bijna helemaal terug, finally.
Gisteren ben ik met Elleke gaan shoppen (we zitten tenslotte in Barcelona) en daarna zijn we naar parc de la ciutadella gegaan. Het was er doodstil en zooo mooi, eindelijk groen groen groen. Daar ga ik zeker nog vaker komen, beetje jammer dat het een half uur kost om er te komen.
Vandaag hebben we weer eens les gehad. Het stelt allemaal nog maar weinig voor vind ik, deze week hebben we alleen vandaag les, volgende week alleen woensdag omdat donderdag en vrijdag feestdagen zijn, de week erop wordt pas onze eerste echte lesweek. Als je het zo mag noemen. Ik heb 3 vakken (Event management, Catalan culture and history en Audio Visual), die op woensdag, donderdag en vrijdag worden gegeven. Audio Visual is maar vier keer, dus daarna heb ik op vrijdag geen les. Catalan culture and history is tot eind november. In de hele maand december heb ik welgeteld 3 uur les. in totaal. En dat heet school. Dus nu ga ik echt werk zoeken want ik moet toch iets doen om de tijd hier door te komen.
We krijgen wel leuke opdrachten, huiswerk van catalan culture vandaag was: go out with the group and look for trouble. Dat hoef je ons geen twee keer te vertellen. Natuurlijk moesten we het niet te bond maken en het soort trouble waar we naar op zoek moesten gaan is de behandeling van toeristen, toegankelijkheid etc. Maar toch, zo'n leuke huiswerkopdracht heb ik nog nooit gehad. Zaterdag gaan we met zn allen eten in een restaurant dat gerund wordt door een 70 jaar oud model van Diesel. Heb er nu al zin in!

Zo, wordt het toch nog een ontzettend lang verhaal. Succes. Dat had ik beter aan het begin kunnen zetten, maar toch ik heb het in eider geval gezegd.

Tot snel,
veel liefs,
elselien

  • 05 Oktober 2006 - 12:10

    Stoer:

    jes ik heb de eerste reactie geplaats deze ronde.....

  • 05 Oktober 2006 - 14:24

    M+L:

    School stelt dus inderdaad (nog) niet zoveel voor. Had je al verwacht, toch?
    Beterschap verder en.... je doet wel een hoop mensenkennis op, denk ik!

  • 09 Oktober 2006 - 15:12

    O=Ma-Pa:

    Zo te lezen is het meer vakantie dan school.
    Nou ja dan heb je dat in ieder geval gehad.
    Groeten

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Barcelona

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

23 December 2006

Thuis zijn. Kou, grijs, en warmte.. 't is toch wat

19 December 2006

grijs / blauw

08 December 2006

Herfst in Barcelona

04 December 2006

Omgekeerd verschil

30 November 2006

Het is gedaan...
Elselien

Mijn motor en ik gaan samen Europa verkennen. Wie we onderweg tegenkomen, wat we meemaken en waar de weg ons heenleidt, dat alles lees je hier!

Actief sinds 06 Juni 2006
Verslag gelezen: 168
Totaal aantal bezoekers 37688

Voorgaande reizen:

15 September 2006 - 22 December 2006

Mijn eerste reis

14 Juni 2010 - 30 November -0001

Europa verkennen - just me and my bike

Landen bezocht: