Todo fiesta aqui! - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Elselien Sonnevijlle - WaarBenJij.nu Todo fiesta aqui! - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Elselien Sonnevijlle - WaarBenJij.nu

Todo fiesta aqui!

Door: Elselien

Blijf op de hoogte en volg Elselien

28 September 2006 | Spanje, Barcelona

Ola a todos! Het is weer enige tijd geleden, dus heb ik maar besloten om weer eens iets van me te laten horen, er is ondertussen alweer veel gebeurd. het wordt dus een lang verhaal, maar voor ik begin bedank ik jullie alvast voor alle leuke reacties op mijn vorige bericht! En vertel ik ook even dat ik voor school in het Engels en weblog bij moet houden, die is te vinden op http://catcult14.uniblogs.org. Mijn klasgenoten hebben ook allemaal een site, alle sites onder elkaar zijn te vinden op htt://catalanculture2006.wikispaces.com. Vorige week woensdag was onze eerste schooldag. Bij binnenkomst schrokken we nogal, overal waar we keken zagen we Nederlanders, of in ieder geval mensen die op Nederlanders leken. Bij telling in de klas bleken er van de ongeveer 40 of 45 leerlingen zo'n 20 Nederlands te zijn. Gelukkig werd al snel verteld dat het een masterclass was en Erasmus, in onze Erasmus klas zitten 9 Nederlands, 8 finnen, 2 zweden, 4 amerikanen, 2 duitsers en drie Engelsen. En dan hoop ik dat ik niemand vergeten ben. We hebben al enkele lesdagen gehad en het was erg gezellig, maar helaas nog niet echt leerzaam. De meeste gesprekken gingen over de overheerlijke churros, de paella en sangria. Maar ach,dat was ook nuttig om te weten. Onze klas is denk ik ook heel leuk. We hebben al een paar keer met de twee amerikaanse jongens afgesproken, die wonen vlakbij ons dus dat is wel handig. Bovendien moeten ze altijd bij ons metrostation zijn om naar school of naar de stad te gaan dus kunnen we gezellig samen reizen.
Onze school is een prachtig gebouw, bovenop een berg. In de school staat een kerk en een balzaal, en in het binnenpleintje hebben we zelfs schildpadden. Maar je moet wel netjes over de zebrapaden lopen anders schud de bewaker met zijn vingertje. Dat is even wennen, ook dat je je vinger op moet steken om naar de wc te gaan en geen water mag drinken in de klas. Aanpassen he, maar dat gaat wel lukken.
Het huis is nog redelijk schoon, vooral aangezien ik enkele dagen geleden een baby hagedis in de keuken heb gevonden, die we tot Hendrik Jan hebben omgedoopt. Toen bleek het toch wel tijd te zijn om eens flink te gaan poetsen en dat hebben we dan ook maar gedaan. Wie had ooit gedacht dat de kookplaat kon blinken? Gelukkig hielpen onze huisgenoten ook mee dus was het een gezamenlijk project.
Afgelopen weekend was het, zoals ik al had 'aangekondigd' fiesta de la merce. Door heel de stad is er live muziek, straatartiesten, (heel veel living statues), gezellige mensen en nog veel meer. We zijn naar verschillende podia geweest waar we lekker hebben gedanst en met mensen hebben gekletst en lol hebben gehad. Ook hebben we de castellas gezien, menselijke torens. De hoogste toren, wat ook het landelijke record is, was 9 mensen hoog. Onderaan staan sterke mannen en bovenop kleine kinderen. Maar dan ook echt klein, 6 o 7 jaar oud. Het was heel indrukwekkend, maar bij de laatste groep ging het fout en vielen de vier bovenste kinderen met een boogje naar beneden. (en dan van 9 hoog...) Gelukkig stond het zo bomvol met mensen dat ze wel opgevangen zullen zijn, dat hebben wij niet kunnen zien. Het was wel echt ontzettend knap en indrukwekkend om mee te maken, hoe die kleintjes zo stoer helemaal naar boven klimmen als kleine hagedisjes.
Vandaag heb ik voor het eerst paella gegeten. We gingen eerst naar een museum en wilden daarna met de amerikanen paella eten, dus heeft onze docent ons naar een goed en goedkoop restaurant gebracht. En het was goddelijk lekker. Ik heb zelf garnaal gepeld en er nog nooit zoveel van genoten om met mijn handen te eten. De ober was heel aardig, we kregen nog een drankje achteraf en hebben daarna besloten dat dat ons stamcafé voor paella was. Dus pap en mam, bereid je voor want ik neem jullie er mee naartoe! Heerlijk!
Vanavond gaan we met veel mensen van onze klas naar een discotheek waar onze huisgenoot vor moest flyeren. Iedereen heeft er zin in dus het wordt weer reuze gezellig. Morgen hebben we ice-breaker met de toerisme studenten uit Spanje, dus dan nemen we allemaal lekkere cakejes enzo mee en gaan we spaans praten. (zo goed en kwaad als dat zal gaan....) Maar het wordt steeds beter, en als dat paella café echt ons stamcafé gaat worden lukt het helemaal, want de ober spreekt alleen Spaans en we verstonden bijna alles. (applaus) En we spreken steeds meer spaans met onze huisgenoten, en als we met onze amerikaanse vrienden lopen spreken we ook spaans met elkaar.
We zijn ook eindelijk naar Parc Guell geweest met hun, en dat was adembenemend mooi. Maar daar sta je dan, bovenop de berg met een prachtig uitzicht, wordt je aangesproken door 2 vrouwen die ook uit omgeving Oploo komen (waar Elleke vandaan komt) ongelofelijk. Maar het was echt heel mooi. Ik ga nu proberen wat foto's te plaatsen dus ik hoop dat het lukt..

Tot snel,
liefs Elselien

  • 28 September 2006 - 17:50

    Michiel:

    Hey zusje,
    Echt leerzaam is het dus niet...ik verwachtte al zoiets. Lekker vakantie vieren dan maar!
    Parc Guell is mooi he? Trouwens, die weddenschap he, daar staat niets in over nationaliteiten toch? want ik heb zo'n vermoeden dat...enzo.
    Maar t klinkt in ieder geval alsof je t nog wel even uithoudt daar, ver weg van je familie.
    Jammer want als je hier in Nederland was geweest had je je broer op sinterklaastv kunnen zien met adje en theo, ga van 't weekend opnames maken, weet nog niet of ik piet wordt of tjeerd van dongen. Maargoed daar kom je nog wel achter. Stuur eens een mailtje met wat achtergrondinfo over je vakantie! Ben wel benieuwd!
    Groetjes,
    Michiel

  • 29 September 2006 - 16:49

    Sanne:

    eeeeej elsje fiederelsje!
    kei leuk om foto's te zien. hum als ik je dan op zo'n foto zie dan mis ik je wel hoor. pfff...
    maar het is super leuk om steeds die verhalen van je te lezen. dan waan ik me ff in het leven van jou. joehoe!
    haha die castellas...dat zou denk ik in NL niet mogen. stoer hoor die spanjaarden.
    ik wacht geduldig op je nieuwe bericht...
    x sanne

  • 30 September 2006 - 19:29

    M+L:

    Leuk, om je ervaringen een beetje te delen. We zijn een paar jaar terug in Barcelona geweest en proeven nu de sfeer weer een beetje. Veel plezier!

  • 02 Oktober 2006 - 11:52

    Marloes:

    Hey Elselien! Ja hier is het ook koel, en ook cool... Geen strand maar wel leuke dingen. Het adres van san is sannebaggen.waarbenjij.nu. Enjoy!!
    Ow, en is Vincent trouwens nog meegegaan of niet?
    Groetjes!

  • 02 Oktober 2006 - 14:07

    Stoer:

    EEEEh els het is gelukt heb het gevonden en gelezen en ben natuurlijk stik jaloets maar ik heb ook veel leuke verhalen en zo maar da komt even in een proivee meeeeltje anders kan iedereen meelezen an dan klan natuurlijk niet, nou tot paellja nasdrovnje

  • 03 Oktober 2006 - 19:17

    Tante Corrie:

    Hola Elselien.Leuk om op deze manier je verhalen te lezen.Dat komt helemaal goed daar in Barcelona.Geniet ervan en hou ons op de hoogte.
    Con un saludo atento!

  • 03 Oktober 2006 - 19:47

    Sabien:

    Hoi Elselien,
    Het enthousiasme spettert er aan alle kanten vanaf! Leuk om te lezen.Ga vooral door met genieten daar!
    Groetjes!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Barcelona

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

23 December 2006

Thuis zijn. Kou, grijs, en warmte.. 't is toch wat

19 December 2006

grijs / blauw

08 December 2006

Herfst in Barcelona

04 December 2006

Omgekeerd verschil

30 November 2006

Het is gedaan...
Elselien

Mijn motor en ik gaan samen Europa verkennen. Wie we onderweg tegenkomen, wat we meemaken en waar de weg ons heenleidt, dat alles lees je hier!

Actief sinds 06 Juni 2006
Verslag gelezen: 373
Totaal aantal bezoekers 37707

Voorgaande reizen:

15 September 2006 - 22 December 2006

Mijn eerste reis

14 Juni 2010 - 30 November -0001

Europa verkennen - just me and my bike

Landen bezocht: